Detail publikace

Systém vysokých škol s omezenou racionalitou agentů

Autor: doc. Ing. Tomáš Cahlík CSc.,
PhDr. Jana Marková ,
Typ: IES Working Papers
Rok: 2005
Číslo: 95
ISSN / ISBN:
Publikováno v: IES WP 2005/95
Místo vydání: Praha
Klíčová slova: agent-based approach, financing in the educational sector, procedural rationality
JEL kódy: C61, H52, I21, D0
Citace:
Granty: GACR 402/04/1214 (2004-2006) Mikroekonomie vysokoškolského vzdělávání a metody hodnocení vědecké výkonnosti na vysokých školách.
Abstrakt: V tomto příspěvku analyzujeme dopad různých způsobů financování vysokých škol na
jejich chování. Prezentovaný model umožňuje přejít od analýzy reprezentativní školy
k analýze systému heterogenních škol. Heterogenita nespočívá v našem modelu v tom, že by
školy sledovaly různé strategie, ale v tom, že mají různě nastaveny základní parametry – např.
velikost. V modelu předpokládáme procedurální racionalitu – tj. školy neoptimalizují buď
z důvodu omezené racionality či nedostatku relevantních informací. Každá škola v každé
etapě reaguje (podle daných jednoduchých pravidel) na výši převisu poptávky po studiu nad
svoji kapacitou.
Ke stažení: WP 2005_95_Cahlik, Markova
Červen 2023
poútstčtsone
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Partneři

Deloitte
Česká Spořitelna

Sponzoři

CRIF
McKinsey
Patria Finance
EY