Systém vysokých škol s omezenou racionalitou agentů
Autor: | doc. Ing. Tomáš Cahlík CSc., PhDr. Jana Marková , |
---|---|
Typ: | IES Working Papers |
Rok: | 2005 |
Číslo: | 95 |
ISSN / ISBN: | |
Publikováno v: | IES WP 2005/95 |
Místo vydání: | Praha |
Klíčová slova: | agent-based approach, financing in the educational sector, procedural rationality |
JEL kódy: | C61, H52, I21, D0 |
Citace: | |
Granty: | GACR 402/04/1214 (2004-2006) Mikroekonomie vysokoškolského vzdělávání a metody hodnocení vědecké výkonnosti na vysokých školách. |
Abstrakt: | V tomto příspěvku analyzujeme dopad různých způsobů financování vysokých škol na jejich chování. Prezentovaný model umožňuje přejít od analýzy reprezentativní školy k analýze systému heterogenních škol. Heterogenita nespočívá v našem modelu v tom, že by školy sledovaly různé strategie, ale v tom, že mají různě nastaveny základní parametry – např. velikost. V modelu předpokládáme procedurální racionalitu – tj. školy neoptimalizují buď z důvodu omezené racionality či nedostatku relevantních informací. Každá škola v každé etapě reaguje (podle daných jednoduchých pravidel) na výši převisu poptávky po studiu nad svoji kapacitou. |
Ke stažení: |
WP 2005_95_Cahlik, Markova |