Detail publikace

Dochází k reálné diferenciaci ekonomických vysokoškolských vzdělávacích institucí na výzkumně zaměřené a výukově zaměřené?

Autor: prof. RNDr. Ing. František Turnovec CSc.,
Typ: IES Working Papers
Rok: 2007
Číslo: 4
ISSN / ISBN:
Publikováno v:
Místo vydání: Praha
Klíčová slova: citation, impact factor, egalitarian ordering, elitist ordering, publication and citation databases, ranking
JEL kódy: A11, P2
Citace: Turnovec F. (2007). Dochází k reálné diferenciaci ekonomických vysokoškolských vzdělávacích institucí na výzkumně zaměřené a výukově zaměřené? IES Working Paper Seris, WP No. 4/2007. IES FSV. Charles University.
Granty: Výzkumný záměr IES (2005-2011) Integrace české ekonomiky do Evropské unie a její rozvoj
Abstrakt: Reforma vysokoškolského vzdělávání v Česku (a do jisté míry v celé Evropě) má dva cíle: zvýšit dostupnost vysokoškolského vzdělávání a zároveň zvýšit konkurenceschopnost vzdělávacích institucí na mezinárodním akademickém trhu. Zatímco řešení problému dostupnosti vyžaduje existenci „na výuku orientovaných“ vzdělávacích institucí, zaměřených přednostně na bakalářské programy pro velké počty studentů, a na druhé straně „na výzkum orientovaných“ institucí, zaměřených přednostně na postgraduální programy a výzkum. V příspěvku se pokoušíme (na základě empirických dat z oblasti publikační výkonnosti ekonomických vzdělávacích institucí) demonstrovat, že dochází k přirozené diferenciaci českých vzdělávacích institucí na „výukově“ a „výzkumně“ orientované.
Ke stažení: WP 2007_4 Turnovec

Partneři

ČSOB
Deloitte
McKinsey & Company

Sponzoři

CRIF
EY