Detail práce

Etika v podnikání

Autor: Bc. Jana Kahounová
Rok: 2009 - letní
Vedoucí: prof. Ing. Lubomír Mlčoch CSc.
Konzultant:
Typ práce: Bakalářská
Jazyk: Český
Stránky: 65
Ocenění:
Odkaz:
Abstrakt: Tématem této práce je oblast podnikatelské etiky, především koncept společenské odpovědnosti firem (CSR), jenž se v současnosti stává, zejména na globálních trzích, fenoménem. V práci se zabývám různými aspekty CSR. Teoretická část popisuje vývoj koncepce od jejích počátků a nastiňuje akademickou argumentaci, která ovlivnila její další
evoluci. V praktické části se věnuji konkrétnímu postupu integrace CSR, nástrojům podnikatelské etiky a jednotlivým oblastem, ve kterých mohou firmy uplatnit své etické přístupy. Závěr práce shrnuje ekonomickou a společenskou výkonnost firem. Dosavadní výzkumy vztahu etického jednání a finančních výsledků robustně neprokázaly, že by byl uvedený vztah pozitivně korelován. Snažím se tedy relativizovat proklamované přínosy CSR a uvádím příklady některých akademických diskusí na toto téma.
Ke stažení: Bakalářská práce Kahounová

Partneři

Deloitte

Sponzoři

CRIF
McKinsey
Patria Finance