Detail práce

Hodnocení významnosti firmy na trhu

Autor: Bc. Martin Krejčí
Rok: 2011 - letní
Vedoucí: Ing. Monika Hollmannová
Konzultant:
Typ práce: Bakalářská
Jazyk: Český
Stránky: 73
Ocenění:
Odkaz:
Abstrakt: V moderní době dvacátého prvního století se svět v převážné části spoléhá na hodnocení rŧzných ekonomických prvkŧ a jevŧ externími firmami. Jako příklad mohu uvést ratingové agentury se svými stupni spolehlivosti pro banky, nebo pro hodnocení schopnosti splatit veřejné dluhy, výši státních daní a cel. Dále také vydávání publikací s žebříčky nejlepších firem dle tržeb renomovanými časopisy, atp. Pro tyto typy hodnocení se používá složitých systému algoritmŧ a statistických údajŧ.
K vytvoření této bakalářské práce jsem se inspiroval hodnocením dŧležitosti internetových stránek tzv. „page rank“, který přiřazuje jistou hodnotu dané stránce podle její dŧležitosti a validity vzhledem k hledanému výrazu. Tím také určuje spolehlivost a návštěvnost dané stránky, což mŧžou využívat například reklamní agentury při hodnocení smysluplnosti umístění reklamy na těchto stránkách.
Touto prací bych se chtěl pokusit předložit a ověřit hypotézu, že existuje určitá konečná množina validních indikátorŧ pro určení spolehlivosti, solventnosti nebo třeba „trvanlivosti“ firmy, takzvaný „Firm-rating“. Hlavní obsah práce je zaměřen na výčet vybraných indikátorŧ a odŧvodnění jejich dŧležitosti. V závěru práce také budu vést úvahu nad existencí hodnocení pomocí Firm-ratingu, který by byl vhodný pro použití na tuzemském trhu. Mojí inspirací jsou již existující finanční hodnocení firem.
Srpen 2022
poútstčtsone
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Partneři

Deloitte

Sponzoři

CRIF
McKinsey
Patria Finance
Česká Spořitelna
EY