Detail práce

Efficiency Analysis of Grammar Schools in the Czech Republic

Autor: Bc. Kateřina Červenková
Rok: 2013 - letní
Vedoucí: PhDr. Lenka Šťastná Ph.D.
Konzultant:
Typ práce: Bakalářská
Jazyk: Anglicky
Stránky: 66
Ocenění: Pochvala děkana Fakulty sociálních věd za vynikající bakalářskou práci.
Odkaz: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/124796/
Abstrakt: Tato práce si klade za cíl zhodnotit technickou efektivitu gymnázií v České republice. Ana- lyzujeme vzorek 263 gymnázií (z celkového počtu 362) a používáme data o studentech, kteří odmaturovali v roce 2012. Volíme dvoufázový přístup k analýze efektivity. Nejprve získáme pomocí obálkové metody dat skóre efektivity za různých předpokladů o výnosech z rozsahu. Zjišt’ujeme, že gymnázia v průměru dosahují 92% efektivity za předpokladu proměnlivých výnosů z rozsahu. V druhé fázi se snažíme pomocí Tobitova regresního modelu vysvětlit efektivitu pomocí dalších charakteristik školy a oblasti, ve kterém se škola nachází. Došli jsme k závěru, že procento studentek, velikost školy a procento studentů víceletých gymnaziálních oborů má kladný vliv na efektivitu. Naopak, školy, které kromě gymnaziálních studijních oborů nabízejí navíc odborně zaměřené obory zakončené maturitní zkouškou, dosahují nižší efek- tivity. Nepotvrdilo se, že by procento kvalifikovaných učitelů, plat učitelů, státní/soukromý charakter školy či velikost města, ve kterém se škola nachází, měly vliv na efektivitu školy. 1

Partneři

ČSOB
Deloitte
McKinsey & Company

Sponzoři

CRIF
EY