Autor: |
† prof. RNDr. Ing. František Turnovec CSc.,
|
Typ: |
IES Working Papers |
Rok: |
2007 |
Číslo: |
4 |
ISSN / ISBN: |
|
Publikováno v: |
|
Místo vydání: |
Praha |
Klíčová slova: |
citation, impact factor, egalitarian ordering, elitist ordering, publication and citation databases, ranking |
JEL kódy: |
A11, P2 |
Citace: |
Turnovec F. (2007). Dochází k reálné diferenciaci ekonomických vysokoškolských vzdělávacích institucí na výzkumně zaměřené a výukově zaměřené? IES Working Paper Seris, WP No. 4/2007. IES FSV. Charles University. |
Granty: |
Výzkumný záměr IES (2005-2011) Integrace české ekonomiky do Evropské unie a její rozvoj
|
Abstrakt: |
Reforma vysokoškolského vzdělávání v Česku (a do jisté míry v celé Evropě) má dva cíle: zvýšit dostupnost vysokoškolského vzdělávání a zároveň zvýšit konkurenceschopnost vzdělávacích institucí na mezinárodním akademickém trhu. Zatímco řešení problému dostupnosti vyžaduje existenci „na výuku orientovaných“ vzdělávacích institucí, zaměřených přednostně na bakalářské programy pro velké počty studentů, a na druhé straně „na výzkum orientovaných“ institucí, zaměřených přednostně na postgraduální programy a výzkum. V příspěvku se pokoušíme (na základě empirických dat z oblasti publikační výkonnosti ekonomických vzdělávacích institucí) demonstrovat, že dochází k přirozené diferenciaci českých vzdělávacích institucí na „výukově“ a „výzkumně“ orientované. |
Ke stažení: |
WP 2007_4 Turnovec
|