ZA JAKÝCH PODMÍNEK JE PRO FIRMU LUKRATIVNÍM SPOLEČENSKY ZODPOVĚDNÉ CHOVÁNÍ?
ZA JAKÝCH PODMÍNEK JE PRO FIRMU LUKRATIVNÍM SPOLEČENSKY ZODPOVĚDNÉ CHOVÁNÍ?
Author: |
Jiří Hlaváček
Michal Hlaváček |
Type: |
IES Occassional Papers |
Year: |
2007 |
Number: |
3 |
ISSN / ISBN: |
|
Published in: |
IES Occasional Papers |
|
Prague |
|
corporate social responsibility, etické chování firem, důvěra, důvěryhodnost, ekonomická motivace |
JEL codes: |
|
Suggested Citation: |
Hlaváček, J., Hlaváček, M., (2007). “ Za jakých podmínek je pro firmu lukrativním společensky zodpovědné chování? ” IES Occasional Paper 3/2007, IES FSV. Charles University. |
Granty: |
402/07/0890 GA CR (2007-2009): Síťové přístupy v ekonomickém modelování Výzkumný záměr IES (2005-2011) Integrace české ekonomiky do Evropské unie a její rozvoj |
Abstract: |
V článku je charakterizována teorie „corporate social responsibility“ – CSR. Článek vyjadřuje přesvědčení autorů, že CSR jakožto proklamace nutnosti etického chování firem nestačí k jeho prosazení do praxe. Nutnou podmínkou k tomu je vnitřní ekonomická motivace firmy k nákladům na CSR. V článku jsou formulovány podmínky takové motivace. |
Downloadable: |
IES OP 2007_03 Hlavacek.pdf |