ZA JAKÝCH PODMÍNEK JE PRO FIRMU LUKRATIVNÍM SPOLEČENSKY ZODPOVĚDNÉ CHOVÁNÍ?

ZA JAKÝCH PODMÍNEK JE PRO FIRMU LUKRATIVNÍM SPOLEČENSKY ZODPOVĚDNÉ CHOVÁNÍ?

Author: Jiří Hlaváček
Michal Hlaváček
Type: IES Occassional Papers
Year: 2007
Number: 3
ISSN / ISBN:  
Published in: IES Occasional Papers
Publishing place:
Prague
Keywords:
corporate social responsibility, etické chování firem, důvěra, důvěryhodnost, ekonomická motivace
JEL codes:  
Suggested Citation: Hlaváček, J., Hlaváček, M., (2007). “ Za jakých podmínek je pro firmu lukrativním společensky zodpovědné chování? ” IES Occasional Paper 3/2007, IES FSV. Charles University.
Granty: 402/07/0890 GA CR (2007-2009): Síťové přístupy v ekonomickém modelování Výzkumný záměr IES (2005-2011) Integrace české ekonomiky do Evropské unie a její rozvoj
Abstract: V článku je charakterizována teorie „corporate social responsibility“ – CSR. Článek vyjadřuje přesvědčení autorů, že CSR jakožto proklamace nutnosti etického chování firem nestačí k jeho prosazení do praxe. Nutnou podmínkou k tomu je vnitřní ekonomická motivace firmy k nákladům na CSR. V článku jsou formulovány podmínky takové motivace.
Downloadable: IES OP 2007_03 Hlavacek.pdf