ZA JAKÝCH PODMÍNEK JE PRO FIRMU LUKRATIVNÍM SPOLEČENSKY ZODPOVĚDNÉ CHOVÁNÍ?

ZA JAKÝCH PODMÍNEK JE PRO FIRMU LUKRATIVNÍM SPOLEČENSKY ZODPOVĚDNÉ CHOVÁNÍ?

Autor: Jiří Hlaváček
Michal Hlaváček
Typ: IES Occassional Papers
Rok: 2007
Číslo: 3
ISSN / ISBN:  
Publikováno v: IES Occasional Papers
Místo vydání: Prague
Klíčová slova: corporate social responsibility, etické chování firem, důvěra, důvěryhodnost, ekonomická motivace
JEL kódy:  
Citace: Hlaváček, J., Hlaváček, M., (2007). “ Za jakých podmínek je pro firmu lukrativním společensky zodpovědné chování? ” IES Occasional Paper 3/2007, IES FSV. Charles University.
Granty: 402/07/0890 GA CR (2007-2009): Síťové přístupy v ekonomickém modelování Výzkumný záměr IES (2005-2011) Integrace české ekonomiky do Evropské unie a její rozvoj
Abstrakt: V článku je charakterizována teorie „corporate social responsibility“ – CSR. Článek vyjadřuje přesvědčení autorů, že CSR jakožto proklamace nutnosti etického chování firem nestačí k jeho prosazení do praxe. Nutnou podmínkou k tomu je vnitřní ekonomická motivace firmy k nákladům na CSR. V článku jsou formulovány podmínky takové motivace.
Ke stažení: IES OP 2007_03 Hlavacek.pdf