Věda a výzkum
PŘEHLED VÝZKUMU (2015-2021)
Souhrnný přehled naší výzkumné činnosti za období 2015-2021 naleznete v naší zprávě zpracované v rámci hodnocení vědy na UK.
Pro detailní orientaci uvádíme dále přehledy hlavních publikací našich kolegů a další relevantní informace (najdete v levém menu).
Aktuality
-
Jozef Baruník a Lukáš Vácha publikovali článek v časopise The Review of Economics and Statistics
Prestižní vědecký časopis Review of Economics and Statistics publikoval článek The Dynamic Persistence of Economic Shocks, jehož autory jsou naši kolegové Jozef Baruník a Lukáš Vácha. -
Profesor Kočenda publikoval článek v časopise Journal of Economic Dynamics and Control
Prestižní vědecký časopis Journal of Economic Dynamics and Control publikoval článek Yield curve dynamics and fiscal policy shocks, jehož autory jsou náš kolega, profesor Evžen Kočenda a naši absolventi Adam Kučera a Aleš Maršál. -
Profesorka Zuzana Havránková v žebříčku Forbes Top vědkyně Česka 2025
Naše kolegyně, prof. Zuzana Havránková, byla projektem Forbes Česko zařazena mezi nejvíce inspirativní české vědkyně. Srdečně blahopřejeme! -
Článek v Nature Communications vylepšuje metody metaanalýzy pro observační výzkum
Metaanalýzy ve společenských vědách často pracují s observačními daty, zatímco metaanalytické metody vznikly původně pro experimenty v medicíně. Tým vedený Zuzanou Havránkovou (spoluautoři Tomáš Havránek z UK, Pedro Bom z University of Deusto, Heiko Rachinger z Universitat de les Illes Balears) představuje metodu MAIVE. -
Věda na FSV UK: Ekonomka Barbara Pertold-Gebicka o postavení žen na trhu práce i výzkumných zkušenostech z Dánska
V článku Kristýny Springorum hledá Dr. Barbara Pertold-Gebicka odpovědi na to, jak politiky a společenské normy formují pracovní i studijní dráhy žen a mužů. Ve svém výzkumu se věnuje například postavení matek na trhu práce nebo tomu, proč si tak málo žen vybírá studium přírodovědných a technických oborů. Přečtěte si o jejím výzkumu na našem webu o vědě na FSV UK. -
Nový článek kolegů z IES v Journal of Labor Economics
Matěj Opatrný, Tomáš Havránek, Zuzana Havránková a Milan Ščasný ukazují, že menší třídy samy o sobě nevedou k lepším výsledkům žáků – výjimkou je jen několik speciálních případů, například experiment STAR. Tým vedla Zuzana Havránková jako odpovídající autor.