Sylvie Dvořáková

Sylvie Dvořáková

Sylvie Dvořáková ukončila studium na IES malým doktorským titulem v roce 2014. Během studií absolvovala dva studijní pobyty v zahraničí, jeden na pařížské Sorbonně a druhý na University of Washington v Seattlu. Na druhé zmiňované univerzitě dokonce získala pochvalu od děkana za vynikající studijní výsledky. Na Karlově univerzitě pak byla členkou akademického senátu FSV. Od roku 2010 působila jako osobní asistentka Tomáše Sedláčka, kde měla na starosti jeho kalendář, organizaci jeho zahraničních pracovních cest a propagaci jeho knihy Economics of Good and Evil. V téže době pracovala také pro NERV jako hlavní koordinátorka jeho studentské části. Sylvie byla zodpovědná za nábor studentů, účastnila se všech jednání a byla členkou skupiny pro Veřejné finance, v rámci které napsala spolu s Tomášem Sedláčkem dokument Od reformy k reformě. Po ukončení magisterského studia Sylvie nastoupila do KPMG na pozici Business analyst do oddělení Risk consultingu, kde se věnovala zejména bankovnímu poradenství. Sylvie se stala i jednou z tváří náborové kampaně KPMG. V roce 2015 pak Sylvie přešla do skupiny PPF, aby se starala o jejich regulatorní reporting. V současné době působí na pozici vedoucí oddělení regulatorního reportingu za finanční část skupiny a je zodpovědná za kapitálovou a likviditní přiměřenost a další regulatorní požadavky ČNB. Ve volném čase Sylvie ráda maluje, leze na umělé stěně, hraje badminton, medituje a věnuje se osobnostnímu rozvoji.
dvorakova

Sylvie, jaký předmět na IES byl Váš nejoblíbenější a jaký byl nejpřínosnější pro Vaši současnou pracovní pozici?

Mezi mé nejoblíbenější předměty patřily všechny, které byly spojené s ekonometrií, matematikou a analýzou dat. Naopak jsem neměla ráda cokoli týkající se Evropské unie a účetnictví. A nyní se zjednodušeně řečeno živím účetnictvím v evropské legislativě. V práci sice nevyužívám žádný konkrétní předmět, ale IES mě naučil jak se systematicky učit novým věcem, efektivní analýze většího množství dat, rychlé orientaci v obsáhlém problému a další techniky, které člověk získá díky náročnějším matematickým předmětům.

Studovala jste na pařížské Sorbonně, je francouzský styl výuky odlišný od českého, nebo je podobný? Jsou nějaká francouzská specifika, která Vás zaujala?

Ano, styl je velmi odlišný. Prostředí je tam velmi konkurenční, studenti mezi sebou vůbec nespolupracují, nepřipravují se spolu, nesdílí znalosti. Dále mě hodně překvapilo, že na Sorbonně neexistují pravidelné konzultační hodiny. Potkat se s učitelem mimo přednášku je takřka nemožné. Francouzští studenti ekonomie nejsou vůbec zvyklí číst anglické papery a ani neznají základní ekonomické pojmy a zkratky, takže je s nimi trošku těžká domluva.

Více než tři roky jste ještě při škole pracovala jako asistentka a koordinátorka v NERVu. Co nejdůležitějšího jste si z této praxe odnesla?

Popravdě jsem si odnesla mírnou skepsi. S Tomášem Sedláčkem jsme napsali dokument od Reformy k reformě, který mapoval reformní snahy od roku 1999 do současnosti. A překvapivé bylo, že nezáleželo na tom, jaká byla vláda, nebo od které organizace pocházelo reformní doporučení,. Všichni chtěli vlastně úplně totéž a shodovali se i na prostředcích, jak toho dosáhnout. Ale bohužel ne vždy se to dá v politice prosadit, protože politika podléhá i mnoha dalším významným vlivům.

Nyní pracujete několik měsíců na vedoucí pozici v oddělení Regulatorního Reportingu ve skupině PPF. To je jen pár let po absolvování magistra skvělá kariéra. Na co se musí absolventi zaměřit, pokud chtějí následovat Váš příklad?

Myslím, že nejdůležitější je zaměřit svou pozornost na to, co člověka baví, co mu přirozeně jde, v čem je dobrý a tomu se věnovat. Mně například jde výborně hledat v reportech chyby. Pak už to jde skoro samo. Samozřejmě že je k tomu potřeba odhodlání, motivace, pracovitost, trpělivost, nic není zadarmo, ale když děláte něco, co Vás baví a co Vám jde lehce, ostatní to vidí a rádi s Vámi pracují.

Při Vaší práci je asi nutné naučit se efektivně odpočívat, relaxujete spíš tvorbou, rukodělnými činnostmi nebo naopak fyzickou aktivitou, sportem?

Jelikož v práci zapojuji hodně svůj analytický mozek, ve volném čase jsem ráda kreativní. Teď jsem například chodila na kurz olejomalby, ve kterém jsem si namalovala své pojetí zahrady v Giverny (pozn. obraz od Claudea Moneta). A nyní jsem se přihlásila na kurz akvarelu. Dále se hodně věnuji meditacím, abych na chvíli utišila proud svých myšlenek, zastavila se a uvědomila si, kde vlastně jsem a kam jdu.